Lyssnade på Jonas Gardell i morgonsoffan på Nyhetsmorgon nu idag och hans funderingar väcker något inom mig. Han pratade om den show han ska sätta upp som heter "Mitt enda liv", sprungen ur en av scenerna i Torka aldrig tårar utan handskar. Han pratade om att man inte får leva om sitt liv och att vi måste ta tillvara det liv vi har. Vi måste välja livet, sa han, både det jävliga och det goda. Men framför allt måste vi välja våra liv.
 
I min personliga resa har jag fått anledning att verkligen begrunda detta och fundera över vad i mitt liv som jag har valt själv, vad har "bara blivit" och vad har påverkats av andra? Vilka värderingar är mina, vilka värderingar är andras? Jag har vågat öppna dörren på glänt, vågat ifrågasätta mina egna val och vågat omvärdera. Vågat testa nya vägar. Och då pratar jag egentligen inte bara om detta med mat och träning utan även med andra saker i livet. Jag tycker det är jobbigt att tänka på vad man kunde valt annorlunda, om jag lever mitt liv fullt ut. Men det är viktiga tankar, mitt i vardagsruschen kring mat och hämtningar och aktiviteter. Vi har ett mål i vår familj och det är att våga bara vara, dem vi är. För det är okej!
 
En av de saker jag har valt i mitt liv är vänner, musik och umgänge. Bilderna är ifrån en av sommarens höjdpunkter, Hayride i Hultsfred. Blir varm i hela kroppen av glädjen i dessa bilder. 
 

2 kommentarer

Simone Hallberg

25 Aug 2013 11:52

Härliga bilder! :)

Kika gärna in min blogg :)
KRAM

Villa Freja

25 Aug 2013 15:16

Ja, vad viktigt. Vilka kloka ord och tankar. Kram.

Kommentera

Publiceras ej