Det har inte duggat tätt bland mina inlägg här. 
Livet har kommit emellan, och vet ni - det får bara vara okej. 
Med den arbetsmängd som jag haft på jobbet, ihop med annat av mer privat karaktär som jag inte vill skriva om här, så har livet varit allt annat än snällt mot mig den här våren. Och uppepå det så har jag varit sjuk flera gånger i rad.

Men hey, sånt är livet. Varför gräma sig, det är bara att ta nya tag. För inte hjälper det mig om jag trillar tillbaka i gamla hjulspår för att saker inte blir som jag tänkt mig?

Så vad har hänt på träningsfronten sedan sist jag skrev här? 

Jo. Projektet med Axon Beach fortskrider. På fredag kommer lite resultat i form av siffror. På måndag ska jag göra min fettmätning. Ska bli mkt spännande! Jag har inte kunnat köra fullt ut av olika orsaker så jag ligger lite efter. Men jag får bra coaching och stöd i detta och bara det faktum att Martin säger att vi kommer fortsätta tills jag är nöjd = inget fastställt slutdatum, det kallar jag kvalitet och omtanke om sina kunder! 

Det jag känt när jag har hållt på ett tag eftersom jag är onlinekund, är att även om jag gjorde en genomgång av övningarna hos en PT på gymmet så kände jag mig inte säker på att jag faktiskt utförde dem helt korrekt. Och det är ju självklart A och O. Då såg jag i tidningen att ett nyöppnat litet gym i stan, där man är själv med en personlig tränare/i mindre grupp, hade ett erbjudande om en PT-timme för 199 kr. Jag nappade såklart! 

Vilken tränare! Han övade inte bara lite marklyft, knäböj och andra övningar där jag behövde öva på tekniken utan också andra, mer stabilitetsövningar där jag övar upp min kroppshållning, min bålstyrka mm. Det kändes så fantastiskt bra och han var så professionell. Jag ångrar så att jag inte gått till honom direkt när jag fick schemat från Martin. Men allt är en resa och jag har insett att min träning handlar om så mycket mer än att gå ner i vikt, och få en mer slimmad kropp. Det var mitt mål förut. Nu inser jag vikten av kroppskännedom, rörlighet och kontroll. Det är det jag vill. Med de styrkeövningar som jag har så övar jag, om jag gör dem rätt, i högsta grad detta. Om jag även lägger till lite annat så är jag verkligen på väg. 

Att jag mentalt har förändrats har inte ens undgått mig själv. 

Detta är min resa. Den är inte snabbast, men den är på riktigt. Och den är min. 

3 kommentarer

madde

05 Jun 2014 19:29

Härligt att ni ska fortsätta tills du är nöjd och att du känner att du får stöd. Jag har inte fått något större stöd känner jag även om jag skriver att det det står still osv, får knappt mailsvar , någon kort respons som låter likadant varje gång =/ Lite halv-kul sådär att inte känna något stöd. Vare sig det går skitbra eller skitdåligt är det ju bra med konstruktiv respons lixom :) if you know what I mean.

Svar: Men vad trist!! Skriv det och säg det tycker jag! Du har ju faktiskt betalat för att få respons! Det skulle jag göra. Jag tycker jag får svar på mina frågor, sedan är det kanske inte så att jag överöses med bra saker på det sättet. Förstår att du behöver mer respons!
Malin Masimov

madde

10 Jun 2014 21:34

=( när jag skickade rapport nu fick jag bara svar typ "grymt", trotts att jag ställt lite frågor inför min semester som jag ska åka på och vill kunna göra bra val i min kost. Men visst han är på sina lyxresor..

madde

08 Jul 2014 21:00

Hur går det? Jag avslutar snart mitt projekt.

Kommentera

Publiceras ej