Jag tycker veckorna går så fort nu, jag hinner knappt med! På jobbet skojar vi mest om att veckan består av måndagar och fredagar. Och nog känns det så. Ännu en helg har gått, med balett-träning för Freja, vi har möblerat om och rensat i Frejas rum, jag har varit social med vänner i verkligheten och på nätet. Söndag och lugn slappförmiddag, sedan var Freja på kalas hos Hanna och det var flera av hennes gamla dagiskompisar som var där. Så himla roligt att se hennes glädje över det!

Men helgen har framför allt bestått av att Freja knäckte läskoden! När vi skulle läsa godnattsaga sa hon förnuftigt: Det är bra när du läser mamma, då lär jag mig nya ord. Sedan började vi läsa och hon har varit på väg att knäcka läskoden tidigare men nu släppte det rejält och hon klarar många kortare ord. Hon var helt lycklig efteråt och skuttade och hoppade omkring i sängen "Jag kan läsa, jag kan läsa!" hur lycklig som helst!

En händelserik dag och imorgon är det måndag. Igen. Men det går snabbt, sedan är det snart fredag. Igen.

Kommentera

Publiceras ej